سفیر ایران در فرانسه: انقلاب ایران طلیعه دار بیداری اسلامی است
نوشته شده توسط : devojke

به گزارش ایرنا، 'علی آهنی' در مصاحبه با ایرنا افزود: پیروزی انقلاب در سال 1357 به رهبری امام (ره) به عنوان انقلابی پیشتاز، توانست اصول و دایره المعارف عمیق و غنی از نظام حكومتداری در اسلام و تجارب ارزشمندی در این زمینه را برای مسلمانان به ارمغان بیاورد.

وی خواسته ها و شعارهای بیداری اسلامی را مشابه شعارهای انقلاب اسلامی ایران و سال های مقاومت و ایستادگی با محور آزادیخواهی و استقلال طلبی در برابر استكبار جهانی، دانست و گفت: جوانان معترض با اتكا به اصول دین مبین اسلام قیام كرده اند و شعارهای آنان نیز با شعارهای مردمی در انقلاب اسلامی ایرانی همگونی و تشابه بسیاری دارد.

سفیر جمهوری اسلامی در فرانسه افزود: پیام انقلاب اسلامی به دلیل ریشه داشتن درباورهای دینی، قلبی، وجدان آگاه و بیداری ملل مسلمان، با سنت ها، اعتقادات فكری و رفتاری سایر مسلمانان اشتراكات فراوان دارد و طبیعی است كه جوامع اسلامی بویژه جوانان مسلمان نخستین گیرندگان این پیام الهی باشند.

آهنی افزود: تاثیرگذاری عمیق انقلاب اسلامی در بیرون از مرزها، در الگوهای رفتاری و اعتراض های مردمی كشورهای اسلامی و همچنین شعارهای عدالت خواهانه و استقلال طلبانه مبتنی بر نفی استبداد، رد هرگونه مداخله خارجی، مصادره انقلاب و قیام های مردمی توسط قدرت های خارجی، كاملا قابل مشاهده است.

انقلاب اسلامی با رهبری مدبرانه حضرت امام (ره) رخدادی بی سابقه، نامنتظره و شگفت آور بود كه اعتقادات و ایمان ملت مسلمان ایران و اطاعت بی پرسش از رهبری نافذ، نقش مهم و تعیین كننده ای در پیروزی داشت.

آهنی با اشاره به اینكه جمهوری اسلامی ایران در سالیان اخیر آثار فراملی و فرامنطقه فراموش نشدنی داشته است، گفت: آثار و بركات انقلاب شكوهمند اسلامی در تاریخ به نیكی ثبت و ضبط شده و چراغ راه آیندگان خواهد بود.

وی با بیان اینكه انقلاب اسلامی از نظر نقطه سیاسی در برهه ای از زمان شكل گرفت و به پیروزی دست یافت كه جهان دو قطبی شاهد خواب خرگوشی جنگ سرد بود.

سفیر جمهوری اسلامی با اشاره به اینكه آن زمان، هیچ انتظاری برای وقوع چنین حركت پیشتازانه ای از سوی مردم ایران وجود نداشت، افزود: انقلاب اسلامی توانست هویت دینی و شخصیت محو شده مسلمانان را مجددا به آنها بازگرداند كه این واقعه اكنون سرآغاز و زمینه ساز شكل گیری جنبش های اسلامی و مردمی هدفمند در بسیاری از نقاط جهان شده است.

آهنی همچنین با اشاره به موج بیداری اسلامی در منطقه و فعالیت جریان های مختلف كه می تواند زمینه ساز آغاز درگیری ها و جنگ داخلی با تحریكات و دخالت های خارجی باشد، تصریح كرد: لازم است ملت ها بویژه نخبگان این مقطع تعیین كننده را با هوشیاری و درایت كافی مدیریت و پشت سر بگذارند.

وی اصل انسجام در انقلاب اسلامی و قیام های مردمی در كشورهای مسلمان را یادآور شد و گفت: همبستگی ملی حاكم بر رفتار مردم كشورهای در حال بیداری اسلامی در قالب اعتراض های دستجمعی مردمی، تظاهرات، تجمع و شعار دادن های اسلامی هدفمند، تكرار فضای حاكم بر دوران شكل گیری انقلاب اسلامی و پس از آن می باشد.

آهنی افزود: تمامی این رفتارها كه ناشی از وجود اعتقادات و برداشت های مشترك ملت های شاهد بیداری اسلامی و تاثیر پیام انقلاب ایران است تا حدود زیادی مشابه و حتی گاهی یكسان می باشد.

اروپام**1495**1516





:: برچسب‌ها: سان , تصویر ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: